Employer branding har været et af de mest omtalte begreber inden for HR og ledelse de seneste par år. Og det med god grund. Et stærkt employer brand er nemlig afgørende for, om I kan tiltrække og fastholde de dygtige medarbejdere. Det har vi skrevet en guide om.

Kort fortalt er employer branding et udtryk for jeres strategiske arbejde med at skabe et velkendt varemærke som arbejdsplads. Det er den samlede oplevelse af jeres kommunikation, markedsføringen af jeres virksomhed og følelsen af, hvordan det er at arbejde for lige netop jer. Employer branding er altså billedet af jer som virksomhed – indefra og ud.

Det handler mere om følelser end produkter, og følelser er et af de områder, hvor I for alvor kan adskille jer fra konkurrenterne. Men employer branding er også et vanskeligt og omfattende område at styre. Derfor har vi skrevet en guide, der giver dig en række tiltag, du kan implementere for at cementere og styrke jeres employer brand.

I e-bogen om employer branding får du tiltag til at:

  • Skabe eller fintune en klar og strategisk funderet virksomhedsidentitet
  • Sætte employer branding-indsatsen i gang – eller forbedre den, du alle har
  • Forbedre jeres tiltrækning og fastholdelse af medarbejdere
  • Adskille jer fra konkurrenterne på et tilspidset jobmarked.