Nyeste indlæg
Kom godt i gang med employer branding
I de senere år har employer branding været et meget omtalt begreb inden for områder som marketing, HR og ledelse. Det skyldes dels, at det i højere grad er den menneskelige snarere end den produktmæssige side af virksomheden, der adskiller...
Læs mereProviding People with Opportunities – Et andet slogan om visionen bag og formålet med Garudas HR-værktøjer
Finn Havaleschka Garuda Research Institute I min klumme med overskriften ”Den soniske tandbørste, der ændrede alt” fortalte jeg historien om, hvorfor vi i Garuda bruger sloganet ”At skabe balance mellem mennesker”. En forklaring, som jeg håber, du har læst, fordi...
Læs mereDen soniske tandbørste, der ”ÆNDREDE ALT” – Historien om at ‘Skabe balance mellem mennesker’
Af Finn Havaleschka, Garuda Research Institute “At skabe balance mellem mennesker” er, som mange nok ved, Garudas slogan. Formålet med et slogan er at kommunikere en virksomheds ydelser, værdier, mål eller visioner i en kort sætning. Du kender sikkert også...
Læs mereSvære medarbejdersamtaler: Fem gode råd til at afholde de svære samtaler
En leder er både leder i lette og svære tider. En af de opgaver, der kan virke vanskelige for mange ledere, er de svære medarbejdersamtaler. Samtalerne indebærer nemlig, at man som leder går tæt på medarbejderen og taler om et...
Læs mereRekruttering på sociale medier
For mange af os er sociale medier det første, vi kigger på, når vi vågner om morgenen, og det sidste, vi tjekker, inden vi lægger os til at sove om aftenen. Derfor er det også svært at komme udenom sociale...
Læs mereLedelse, pension, alder og arbejdsglæde – vi er lige så gamle, som vi tænker, vi er
Skrevet af Finn Havaleschka, Garuda Research Institute I mange år har man, specielt fra politisk side, diskuteret pensionsalderen. Engang kunne man, uden at leve op til specifikke kriterier, gå på førtidspension, når man var 60 år. Den blev så taget...
Læs mere