Nyeste indlæg

Kom godt i gang med employer branding

I de senere år har employer branding været et meget omtalt begreb inden for områder som marketing, HR og ledelse. Det skyldes dels, at det i højere grad er den menneskelige snarere end den produktmæssige side af virksomheden, der adskiller...

Læs mere

Providing People with Opportunities – Et andet slogan om visionen bag og formålet med Garudas HR-værktøjer

Finn Havaleschka Garuda Research Institute I min klumme med overskriften ”Den soniske tandbørste, der ændrede alt” fortalte jeg historien om, hvorfor vi i Garuda bruger sloganet ”At skabe balance mellem mennesker”. En forklaring, som jeg håber, du har læst, fordi...

Læs mere

Den soniske tandbørste, der ”ÆNDREDE ALT” – Historien om at ‘Skabe balance mellem mennesker’

Af Finn Havaleschka, Garuda Research Institute “At skabe balance mellem mennesker” er, som mange nok ved, Garudas slogan. Formålet med et slogan er at kommunikere en virksomheds ydelser, værdier, mål eller visioner i en kort sætning. Du kender sikkert også...

Læs mere

Svære medarbejdersamtaler: Fem gode råd til at afholde de svære samtaler

En leder er både leder i lette og svære tider. En af de opgaver, der kan virke vanskelige for mange ledere, er de svære medarbejdersamtaler. Samtalerne indebærer nemlig, at man som leder går tæt på medarbejderen og taler om et...

Læs mere

Rekruttering på sociale medier

For mange af os er sociale medier det første, vi kigger på, når vi vågner om morgenen, og det sidste, vi tjekker, inden vi lægger os til at sove om aftenen. Derfor er det også svært at komme udenom sociale...

Læs mere

Ledelse, pension, alder og arbejdsglæde – vi er lige så gamle, som vi tænker, vi er

Skrevet af Finn Havaleschka, Garuda Research Institute I mange år har man, specielt fra politisk side, diskuteret pensionsalderen. Engang kunne man, uden at leve op til specifikke kriterier, gå på førtidspension, når man var 60 år. Den blev så taget...

Læs mere