JobSpots og employer branding
Med Garuda JobSpots kan du nemt, hurtigt og for få udgifter styrke jeres employer brand. Og ramme en større målgruppe af drømmekandidater. Det sker gennem fængende minivideoer udført i lækkert visuelt design.
Men hvad mener vi præcis, når vi snakker om at styrke jeres employer brand? Kort fortalt er employer branding et udtryk for jeres strategiske arbejde med at skabe et stærkt og genkendeligt varemærke som arbejdsplads. Målet er at gøre det lettere at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere.
Employer branding er altså mere end bare glade opslag på sociale medier. Det er den samlede oplevelse af jeres kommunikation, markedsføringen af jer som arbejdsplads og følelsen af, hvordan det er at arbejde for lige netop jer. Employer branding er billedet af jer som virksomhed.
Og hvad kan være bedre til at sætte liv til det billede end videoer i rekrutteringsprocessen, hvor nye kollegaer skal findes?
Forbeholdt de fleste
Når du hører om employer branding, er det sikkert primært de amerikanske mastodonter som Google, Apple og Coca Cola, der fungerer som cases. På den måde bliver employer branding tit et fjernt felt at beskæftige sig med. Men med Garuda JobSpots bliver det nemt – og ikke mindst håndgribeligt – at komme i gang med employer branding. Lige med det samme.
JobSpots kræver ingen tekniske forudsætninger, så alle kan være med. Vi oplærer dig på ingen tid, og så kan du ellers oprette korte, klare og kontante videoer, som er skræddersyede til sociale medier. Videoerne spidsformulerer dine jobopslag og kommunikerer direkte til drømmekandidaterne – på LinkedIn, Facebook, Jobindex, din hjemmeside osv. Processen fra tanke til resultat har sjældent været kortere.
Employer branding: En nødvendig disciplin
En af årsagerne til, hvorfor JobSpots er nødvendig, skal findes i selve præmisserne bag employer branding. Employer branding er blevet en populær disciplin, fordi der skal andre, blødere midler og incitamenter til for at tiltrække og fastholde medarbejderne. Efterhånden er det sjældent gradsforskelle i produkter og ydelser, som konkurrerende virksomheder laver, eller traditionelle hårde goder som højere løn og rabatordninger til frisør, frokost og fitness, der tiltrækker medarbejderne.
I stedet er strategisk employer branding – det at bruge den menneskelige del af organisationen optimalt – en af de få måder at adskille sig fra konkurrenterne på. Den menneskelige del af organisationen er nemlig sværere at kopiere end produkterne.
Med JobSpots taler I direkte til kandidaterne. Minivideoerne fanger og fastholder opmærksomheden. Og det indbydende design sikrer en ensretning på tværs af alle jeres kommunikationskanaler.
Her finder vi en af nøglerne til at lykkes med employer branding. Dens succes afhænger nemlig af konsistens på tværs af kanaler og kontinuitet over tid. Det sørger JobSpots for. Derudover kræver employer branding en vis portion koordinering mellem HR, marketing og ledelse. Men efter ledelsens og marketings første accept af JobSpots er der ikke behov for at inddrage dem mere. Produktet er på plads.
Kontakt os med det samme om JobSpots og employer branding
Vil du høre mere, så kontakt os på garuda@garuda.dk eller 87 46 86 00. Vi er klar og glæder os til at dele vores begejstring for JobSpots med dig.