Hermed lidt info om de automatiske procedurer, som hjælper med at sikre jer GDPR complience:

Respondenter og personprofiler bliver liggende i oversigten til de overskrider deres “Udløbsdato”.

Alle profiler bliver oprettet med en udløbsdato (som standard er denne 6 mdr., men kan udvides op til 24 mdr.).

Såfremt respondenten er “Ansøger”, ”Opsagt”, ”Studerende”, ”Ikke ansat” eller “Ingen”, vil denne anonymiseres automatisk, når udløbsdato overskrides. Der adviseres via “Udløber snart” markering (Gul markering = udløber snart).

Ved kategorien ”Ansat”, så sættes der tydelig RØD markering på, at profilen er udløbet og du kan som bruger foretage en handling – eks. vælge anonymiser og arkiver eller vælge at forlænge udløbsdatoen.

Eks. har I en politik for at opbevare data på medarbejdere i eks. 4 år, kan du markere din kategori ”Ansat” og sætte udløbsdato X-antal år frem i tiden.

Det er således en god idé, løbende at holde øje med nedenstående to felter, i jeres dashboard på Garuda Universe:

Har du yderligere spørgsmål eller brug for support, kontakt os på support@garuda.dk eller tlf. +45 87 46 86 00.