Nyeste indlæg
E-bog: Fokus, køn og ledelse – Hvad ved vi …
Køn og ledelse er et tilbagevendende emne i den offentlige debat, og lige nu har det aldrig været mere aktuelt. Vi er i en brydningstid, hvor vi har et ekstra fokus på vores køn, hvilke forskelle og ligheder, der er...
Læs mereSådan forstår du employer branding?
Employer branding har været et af de mest omtalte begreber inden for marketing, rekruttering og HR i flere år. Du har sikkert stødt på det mange gange. Men der er forskellige definitioner og forståelser af begrebet. Så hvad betyder det...
Læs mereKom godt i gang med employer branding
I de senere år har employer branding været et meget omtalt begreb inden for områder som marketing, HR og ledelse. Det skyldes dels, at det i højere grad er den menneskelige snarere end den produktmæssige side af virksomheden, der adskiller...
Læs mereProviding People with Opportunities – Et andet slogan om visionen bag og formålet med Garudas HR-værktøjer
Finn Havaleschka Garuda Research Institute I min klumme med overskriften ”Den soniske tandbørste, der ændrede alt” fortalte jeg historien om, hvorfor vi i Garuda bruger sloganet ”At skabe balance mellem mennesker”. En forklaring, som jeg håber, du har læst, fordi...
Læs mereDen soniske tandbørste, der ”ÆNDREDE ALT” – Historien om at ‘Skabe balance mellem mennesker’
Af Finn Havaleschka, Garuda Research Institute “At skabe balance mellem mennesker” er, som mange nok ved, Garudas slogan. Formålet med et slogan er at kommunikere en virksomheds ydelser, værdier, mål eller visioner i en kort sætning. Du kender sikkert også...
Læs mereSvære medarbejdersamtaler: Fem gode råd til at afholde de svære samtaler
En leder er både leder i lette og svære tider. En af de opgaver, der kan virke vanskelige for mange ledere, er de svære medarbejdersamtaler. Samtalerne indebærer nemlig, at man som leder går tæt på medarbejderen og taler om et...
Læs mere