Nyeste indlæg

Brug video i din employer branding-strategi

I takt med at restriktionerne er forsvundet, bliver der talt mere og mere om employer branding. Og det giver god mening. For der er for alvor kommet gang i jobmarkedet, og mange oplever udfordringer med at rekruttere nye medarbejdere, og...

Læs mere

Tiltræk de rette medarbejdere med en rekrutteringsvideo

Flere og flere arbejdspladser bruger sociale medier, når de skal skabe opmærksomhed om nye stillinger, som de søger at få besat. Især LinkedIn og Facebook er blandt de mest brugte kanaler at slå ledige stillinger op på. Derfor kan det...

Læs mere

Ledelse, motivation og fastholdelse af generation Y

Generation Y. Eller de digitalt indfødte. Efterhånden har vi alle sammen hørt om dem – måske for mange gange – men kender vi dem? Læser man bare overfladisk i nogle af de mange artikler og udgivelser om generation Y, bliver...

Læs mere

Ledelse, personlighed og visdom – Hvad leder vi efter for at finde den rigtige leder?

Af Finn Havaleschka, Garuda Research Institute Engang for mange år siden, under mit ophold på Rutgers University i USA, fandt jeg på universitetets bibliotek en meget tyk bog med titlen Appraising Vocational Fitness. Dengang arbejdede jeg på min afhandling om...

Læs mere

IQ-test: Derfor skal du bruge IQ-tests i rekrutteringen

Ifølge både Djøf og Videnscenter for Professionel Personvurdering stiger brugen af IQ-tests i rekrutteringsprocesserne på de danske arbejdspladser. Årsagen er sandsynligvis todelt. Dels kan IQ-tests være med til at undersøge kandidaternes kognitive kapacitet. Den kognitive kapacitet kan holdes op imod...

Læs mere

Hvordan opbygger man en spørgeguide til jobsamtalen?

Formålet med en rekrutteringsproces er at finde den ansøger, der matcher bedst muligt med stilling og kollegaer. Ønsket er at finde og udpege kandidaten, der har det største overlap mellem, hvad kandidaten KAN (kompetencer og færdigheder), hvad kandidaten VIL (motivation...

Læs mere