Nyeste indlæg

Troværdig ledelseskommunikation – hvordan dit lederskab afhænger af troværdighed

For næsten 2.400 år siden opdelte Aristoteles kunsten at overbevise i tre appelformer. Han kaldte dem for etos, logos og patos. Kort fortalt handler etos om din troværdighed og måden, du fremstiller dig selv på. Med logos appellerer du til...

Læs mere

Dataene har talt: Ledelse af digitalt indfødte er ikke så svært

I løbet af det næste årti kommer der til at ske markante udskiftninger på det danske arbejdsmarked. De store årgange fra 40’erne og 50’erne er på vej på pension, mens de nye generationer er ved at være færdiguddannede. De nye...

Læs mere

Metaforer i ledelseskommunikation: Udstikker du en kurs, eller har du foden på speederen, så hæmmer du dit lederskab

Hvorfor skal du læse en længere artikel om metaforer i ledelseskommunikation? Det skal du, fordi du kan blive en bedre leder eller ledelsesrådgiver af at lære mere om metaforer. Kort og godt. Fundamentet for godt lederskab bygger nemlig på klar...

Læs mere

Syv cases om Garudas værktøjer hos danske uddannelsesinstitutioner

Hos Garuda mener vi, at vores brugere kan få mindst lige så meget ud af at høre om hinandens erfaringer, som de kan få ud af at høre os undervise. Derfor lancerede vi tidligere på året en case-brochure med artikler...

Læs mere

Hærens Sergentskole bruger FokusProfilen til at uddanne fremtidens ledere

Hos Hærens Sergentskole i Varde ved Esbjerg bruger de FokusProfilen fra Garuda, når de uddanner kommende ledere og mellemledere til Hæren. FokusProfilen blev valgt tilbage i 2008, fordi den hænger naturligt sammen med Forsvarets ledelsesgrundlag, FOKUS. FOKUS bygger på Robert E....

Læs mere

Fem cases: Garuda-brugere i det offentlige

Siden Garuda blev etableret i 1982, har det været en kongstanke hos os, at vi skal stå for fuldstændig åbenhed. Vi arbejder uden ’sorte bokse’. Det betyder, at kandidater, medarbejdere og ledere altid kan få indsigt i, hvorfor deres profiler...

Læs mere