Nyeste indlæg

’Hvordan har du det – hvis du skal være helt ærlig?’

Forleden læste jeg en artikel, som fint illustrerede et par vigtige pointer om, hvad lederen skal være ekstra opmærksom på, når det gælder kommunikation under corona. Og dét selvom artiklen egentlig handlede om noget helt andet. Artiklen stammede fra Zetland...

Læs mere

Tæm din nervøsitet til jobsamtalen

“Undersøgelser viser, at den største frygt blandt almindelige amerikanere er at holde tale i offentligheden. Nummer to på listen er døden. Det betyder, at den gennemsnitlige amerikaner hellere vil ligge i kisten end holde mindetalen.” Sådan lyder en klassisk Jerry...

Læs mere

Derfor dur hjemmekontoret ikke for almindelige mennesker

Finn Havaleschka, Garuda Research Institute Under corona har der været forskellige undersøgelser fremme, som indikerede, at vi arbejdede mere effektivt og trivedes bedre på hjemmekontoret end på arbejdsplads. Senest peger andre undersøgelser dog på mindsket trivsel, øget ensomhed og flere...

Læs mere

Hvilke udfordringer er der ved employer branding?

Hvis employer branding skal lykkes, så afhænger det af konsistens og kontinuitet – og det kræver koordinering. Det betyder, at employer branding er mere end bare en midlertidig indskydelse. Skal man i gang med employer branding og få noget ud...

Læs mere

Rekruttering på video – hvordan griber du det an?

Rekrutteringer, hvor video spiller en rolle, bliver mere og mere udbredte. Og ikke kun pga. COVID og hjemmearbejde. Det er en generel tendens. Derfor kigger jeg i denne artikel nærmere på, hvordan man kan gribe rekruttering på video an, samt...

Læs mere

E-bog: Udvikling af medarbejdere og teams med FokusProfilen

Udvikling af medarbejdere og teams. Det er en efterspurgt egenskab at mestre – både som interne og eksterne konsulenter i organisationen. Som del af et gensidigt bytteforhold, der kommer medarbejder såvel som arbejdsplads til gode, skal medarbejderne løbende udvikles. Det...

Læs mere