Nyeste indlæg

Ny og revideret e-bog om employer branding

Employer branding har været et af de mest omtalte begreber inden for HR og ledelse de seneste par år. Og det med god grund. Et stærkt employer brand er nemlig afgørende for, om I kan tiltrække og fastholde de dygtige...

Læs mere

Motivation i en COVID-tid: Visionens uforløste potentiale

Artiklen er også bragt i Dansk HR’s magasin Ledelse i udvikling Det sidste år har der været særligt stor opmærksomhed på, hvordan vi fastholder motivationen hos os selv og vores kollegaer. Meget ved vores normale arbejdsdag har ændret sig. Og...

Læs mere

’Hvordan har du det – hvis du skal være helt ærlig?’

Forleden læste jeg en artikel, som fint illustrerede et par vigtige pointer om, hvad lederen skal være ekstra opmærksom på, når det gælder kommunikation under corona. Og dét selvom artiklen egentlig handlede om noget helt andet. Artiklen stammede fra Zetland...

Læs mere

Tæm din nervøsitet til jobsamtalen

“Undersøgelser viser, at den største frygt blandt almindelige amerikanere er at holde tale i offentligheden. Nummer to på listen er døden. Det betyder, at den gennemsnitlige amerikaner hellere vil ligge i kisten end holde mindetalen.” Sådan lyder en klassisk Jerry...

Læs mere

Derfor dur hjemmekontoret ikke for almindelige mennesker

Finn Havaleschka, Garuda Research Institute Under corona har der været forskellige undersøgelser fremme, som indikerede, at vi arbejdede mere effektivt og trivedes bedre på hjemmekontoret end på arbejdsplads. Senest peger andre undersøgelser dog på mindsket trivsel, øget ensomhed og flere...

Læs mere

Hvilke udfordringer er der ved employer branding?

Hvis employer branding skal lykkes, så afhænger det af konsistens og kontinuitet – og det kræver koordinering. Det betyder, at employer branding er mere end bare en midlertidig indskydelse. Skal man i gang med employer branding og få noget ud...

Læs mere