Af Rasmus Hall Mortensen, adm. direktør hos Garuda

Fra vores arbejde med kontinuerligt at skabe det bedste match mellem virksomheder og medarbejdere – og sikre harmoni mellem job og personlighed – ved vi, at en grundig jobanalyse er afgørende for at få succes med sine rekrutteringer. Men hvad nytter det grundige forarbejde, hvis man ikke når tilstrækkeligt langt ud med sine budskaber – og derfor får svært ved at tiltrække de rigtige kandidater?

Alt for mange jobopslag indeholder buzzwords og afsnit genbrugt fra tidligere stillinger, uden for alvor at tage stilling til, om det fænger og skaber interesse, eller om det understøtter arbejdspladsens brand.

Hos Garuda har vi derfor sat os for at udvikle et koncept, som forbedrer jobannoncerne ved at bruge video. Målet er at tiltrække de helt rigtige kandidater med budskaber, som holder opmærksomheden fast og øger kandidatfeltet. Og som ikke koster en formue i ressourcer eller økonomi.

Adskillige undersøgelser dokumenterer, at video er et fantastisk værktøj til at nå en større målgruppe og sikre mere engagement. Primært på sociale medier. Udfordringen har indtil nu været, at de er dyre og tidskrævende at producere. Men med kombinationen af vores store erfaring med rekruttering, personlighed og teknologi har vi udviklet Garuda JobSpots. Det er vores seneste bidrag til at skabe balance mellem mennesker og job

Et helt nyt koncept

Vi har udviklet et nyt koncept. Det kalder vi for JobSpots. Her kan du oprette fængende jobopslag på video, som præsenterer jeres stillinger på en helt anden måde, end ansøgerne er vant til.

Væk er klichéfyldte skriftlige jobopslag, som tit bærer præg af genbrug. I stedet præsenteres jeres kandidater for et videospot, der reklamerer for stillingen, og som er skræddersyet efter jeres normale design, branding og sproglige stil.

Tankerne bag JobSpots er blandt andet, at det skal være nemt og hurtigt for dig at komme ud med dine jobopslag til en større og mere relevant målgruppe og samtidig understøtte jeres employer branding solidt og professionelt. Normalt er videoer dyre og tidskrævende at producere, fordi en fotograf skal involveres, marketing skal godkende, og først efter flere dage er videoen klar. Traditionelle video-jobopslag kan som regel kun bruges i én sammenhæng. Og derfor bliver denne type film brugt til at fortælle om større lederstillinger eller specialistjob, hvor annoncebudgettet er større end normalt.

Æggende, vækkende, dækkende

Med JobSpots vil vi gerne demokratisere adgangen til de æggende, dækkende og vækkende jobopslag, så de ikke længere er forbeholdt ledere og specialister, men alle typer stillinger. Ligesom vi arbejder for at skabe balance mellem mennesker, så ønsker vi også, at alle jobopslag bliver præsenteret professionelt og med virksomhedens eget touch. På den måde gør vi op med, at der skal være åbenlyse forskelle på forskellige typer af stillinger. For alle medarbejdere er jo vigtige. Det mener vi i hvert fald.

Men hvordan er det muligt?

Bag JobSpots finder du en avanceret algoritme, som hjælper med at producere videoerne inden for få minutter. Fordi vi automatiserer en del af processen, kan vi således levere videoerne på få minutter og samtidig sikre en bæredygtig økonomi, hvor alle, uanset antal jobopslag, kan være med.

Selvom algoritmen er avanceret, er JobSpots nemt at navigere i. Algoritmen ligger bag et intuitivt design, som gør det let for dig at oprette og redigere videoer i systemet, så de er klar til at blive delt og spredt på LinkedIn, Facebook, jobportaler, intranet og jeres hjemmeside – uden brug af tekniske kompetencer eller erfaring med video, redigering eller markedsføring. I når ud til flere relevante kandidater, som bliver tiltrukket af, at I skiller jer ud fra mængden og fremstår professionelle med alle stillinger, uanset niveau og særskilte annoncebudgetter.

Er du interesseret, kan du læse mere om JobSpots – nederst på siden kan du booke et kvarters præsentation af systemet.

Du kan også dykke ned i, hvordan JobSpots hjælper med at styrke jeres employer brand.

Vil du gerne høre yderligere om JobSpots, er du som altid mere end velkommen til at kontakte mig direkte på telefon eller mail.