Onboarding er på mange måder det vigtigste område at fokusere på, når nye medarbejdere begynder hos jer. Onboarding-perioden former nemlig medarbejdernes indtryk af jer og kulturen på arbejdspladsen. Det er nu, medarbejderne får opgaver og ansvar på plads og skal skabe de rigtige relationer. Alt sammen er med til at sikre motivationen – både på kort og lang sigt. Onboarding er altså den introduktion og indføring, som nye alle medarbejdere har behov for, så de falder godt på plads.

Desværre tager mange virksomheder fortsat let på onboarding af nye medarbejdere. Og det afspejler sig i statistikkerne, der viser, at 25 % af alle nyansatte forlader deres stilling inden for det første år. En stor udgift, når det i gennemsnit først er efter et halvt år, at en vidensmedarbejder begynder at tjene sin løn ind. Dertil kommer det mulige personlige nederlag for medarbejderen, der ikke lykkedes i jobbet.

Her spiller onboarding en vigtig rolle. 69 % af de ansatte siger nemlig, at de er mere tilbøjelige til at blive i samme virksomhed i mere end tre år, hvis de oplever et velfungerende og velstruktureret onboarding-forløb. Men hvordan skruer du det sammen?

Med e-bogen om onboarding får du en guide til at:

  • Udvikle et velfungerende og velstruktureret onboarding-forløb
  • Øge fastholdelsen af medarbejdere
  • Forkorte den periode, der går, før den nye medarbejder er fuldt ud produktiv
  • Forbedre performance på den korte og lange bane
  • Strukturere alt fra modtagelse og introduktion til onboarding og fastholdelse
  • Gøre nye medarbejdere til gode ambassadører for jeres virksomhed.