Fokus-modellen

FokusProfilen og BasisProfilen, baseret på Fokus-modellen, giver et klart overblik over individers fokusområder og forbedrer samarbejdet. Certificering i Fokus-modellen kræves for at bruge disse profiler, hvilket opnås gennem et éndagskursus.

Bliv certificeret i Fokus-modellen og optimér dit teamarbejde

FokusProfilen og BasisProfilen bygger begge på Fokus-modellen. Den indeholder begreber, som giver et hurtigt og overskueligt overblik over individets fokusområder. Desuden viser Fokus-modellen, hvilke muligheder og udfordringer der kan være i samarbejdet mellem flere personer. For at kunne bruge FokusProfilen eller BasisProfilen er det et krav, at du er certificeret i Fokus-modellen.

Certificeringen består af et kursus, som varer én dag. På kurset gennemgår underviseren Fokus-modellen og uddanner dig i, hvordan du bruger og får mest ud af Fokus- og BasisProfilen.

Kursusinformation

Pris

Prisen for kurset er kr. 8.000,- ekskl. moms.

Praktiske oplysninger

Prisen inkluderer kursusmateriale og forplejning. Vi afholder som oftest kurserne i Trekantområdet.
Kurserne gennemføres med max. 9 kursister pr. hold. Undervisningen foregår fra kl. 9.00 til 16.00.
Der er mulighed for at lave lukkede virksomhedskurser.

Kommende kursusdatoer

Tilmeld dig kurset i Fokus-modellen

Udfyld formularen herunder og du vil blive kontaktet. Herefter er din tilmelding bekræftet.

Du kan bruge Fokus-modellen til?

Fokus-modellen arbejder med fire grundlæggende typer af opgaver, der skal varetages, og som man som individ kan have mere eller mindre fokus på. De er: grunderopgaver, integratoropgaver, resultatopgaver og udvikleropgaver.

På kurset lærer du, hvad der kendetegner de fire typer, og du bliver introduceret til både BasisProfilen og FokusProfilen. Desuden træner underviseren dig i, hvordan du tolker andres profiler – og giver tilbagemeldinger på baggrund af dem.

Fokus-modellen kan bl.a. bruges til:

Rekruttering

Teambuilding

Udviklingssamtaler

Konfliktløsning

Lederudvikling

Karriererådgivning

Seneste nyt fra bloggen

Bloggen rummer mere end 100 indlæg – med både artikler og e-bøger – og dækker emner inden for rekruttering, onboarding, udvikling og fastholdelse, employer branding og profilværktøjer. Vores fokus er at give dig ny viden og inspiration inden for HR og ledelse. Så besøg bloggen og se, hvad du får med. God læselyst.

Seneste blogindlæg

Berig din sommerlæsning med disse to spændende bøger:

Fokuseret ledelse I “Fokuseret ledelse” lærer du om, at du må kende dig selv for at blive en god leder – og vide, hvad dine stærke og svage sider er. Det samme må du vide om dine medarbejdere, så du kan møde dem dér, hvor de befinder sig bedst. Forvent nemlig ikke, at de kommer af sig selv. Her kan du hente den nye revideret udgave af bogen “Fokuseret ledelse”, der er skrevet af Garudas stifter, Finn Havaleschka. I bogen får du konkrete værktøjer til at finde dig selv og møde dine medarbejdere dér, hvor de realiserer sig selv og udnytter deres fulde potentiale. Til gavn og glæde for både dem og dig.   Når du henter en af vores e-bøger, bliver du anmodet om at afgive visse personoplysninger. Oplysningerne anvendes til at sende dig e-bogen og tilmelde dig vores nyhedsbrev, som vi mener, kunne være interessant for dig. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til at modtage vores materiale – det gør du i bunden af mailen, du modtager, hvor der står ”Afmeld nyhedsbrev”. Du kan læse mere om vores behandling af dine personoplysninger i vores privatlivspolitik.   7 tankevækkere – hvilke drømme har du for i dag? Hvad vil du egentlig opnå i dag? I “7 tankevækkere” opfordrer Garudas grundlægger Finn Havaleschka (1947-2023) dig til at reflektere over dine drømme og mål. Med temaer som at være til stede i nuet og meningen med tilværelsen, får du inspiration til at omdanne dine drømme til virkelighed. Lad denne læsning være starten på din rejse mod en mere oprigtig tilværelse.  Hent samtlige 7 tankevækkere fra Finn Havaleschka ved at udfylde formularen her: Når du henter en af vores e-bøger, bliver du anmodet om at afgive visse personoplysninger. Oplysningerne anvendes til at sende dig e-bogen og tilmelde dig vores nyhedsbrev, som vi mener, kunne være interessant for dig. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til at modtage vores materiale – det gør du i bunden af mailen, du modtager, hvor der står ”Afmeld nyhedsbrev”.

Læs mere »

Folk, der snyder mig, kommer hurtigt til at fortryde det

ARTIKELSERIE I 6 DELE | ARTIKEL 4 | Af Finn Havaleschka I dette indspark ser jeg nærmere på en af de metoder (test, spørgeskemaer og spørgsmål), man kan anvende for at undgå ledelse med fravær af visdom. Mangler du at læse del 1-3? Hvad leder vi efter, når vi skal ansætte den rigtige leder? ”Der er kun én rigtig måde at gøre tingene på!” Siden 1990’erne er der (forsøgsvis) udviklet forskellige metoder til kortlægning af visdom. Et af dem er et spørgeskema med 39 udsagn, som besvares ud fra graden af enighed på en skala fra 1 til 5. Dvs. lidt den samme metode, man anvender ved de mere klassiske personlighedstest. Men her er udsagnene formuleret med henblik på at afdække visdom, sådan som de grækere filosoffer definerede visdom. Tabel 1.: Viser 6 af de 39 udsagn, som indgår i Ardelts Wisdom Scale.[1] No. Item Kategori        1 I denne komplicerede verden er det bedste, vi kan gøre, at tro på vores ledere og eksperter Hoved Cognition 2 Der er kun én rigtig måde at gøre tingene på Hoved  Cognition 3 Jeg bliver irriteret over ulykkelige mennesker, der bare har ondt af sig selv Hjerte Affect 4 Folk, der snyder mig, kommer hurtigt til at fortryde det Hjerte Affect 5 Jeg slår igen, hvis nogen står i vejen for, at jeg når mine mål Ben Conation 6 Er der noget, jeg er utilfreds med, prøver jeg straks at gøre noget ved det Ben Conation Udsagnene er, som i alle vellykkede personlighedstest, formuleret med udgangspunkt i nogle definitioner, som derefter inddeles i kategorier af personlige egenskaber eller træk. Den model, som forskerne bag udsagnene i det viste spørgeskema benytter, stammer (også) helt tilbage fra Platons tid. Modellen er baseret på begreberne kognition, affekt og konativ. Kognition handler om den intellektuelle tankeproces, der ligger forud for det at træffe beslutninger. Affekt eller affektion handler om følelser og relationer til andre, og det konative handler om stræben og vilje til at handle. Det er den

Læs mere »

Få værdifuld viden i din indbakke

Skriver du dig op til Garudas nyhedsbrev, kvitterer vi med nyeste viden inden for HR og ledelse

Menu