God kommunikation med kandidaterne er vigtigere end nogensinde før for dig som arbejdsgiver. Både før, under og efter, du skal afholde jobsamtale. Som arbejdsgiver er det bl.a. en kunst i sig selv at kunne stille gode, velovervejede spørgsmål til kandidaterne, så du finder ud af, hvem de er, hvad de kan, og hvordan de passer ind.

Men jobsamtalen er også vigtig for kandidaterne. Statistikken viser, at for 77 % af kandidaterne spiller jobsamtalen en stor rolle, når de skal beslutte sig for, om de vil arbejde for dig eller ej. Og for næsten 50 % betyder dét, at de får svar på deres spørgsmål, mest. Så jobsamtalen er med til at afgøre, om du kan tiltrække de rigtige medarbejdere. Det har vi skrevet en guide, der kan hjælpe dig med.

Så har du en strategi for, hvordan du griber rekrutteringsprocessen an? Og hvordan din jobsamtale og de efterfølgende jobafslag skal forløbe? Ellers kan du hente hjælp og vejledning i vores e-bog om jobsamtalen, der fungerer som en udførlig guide.

Med e-bogen om jobsamtalen får du en guide til at:

  • Stille de spørgsmål, som indkredser, hvem kandidaten reelt set er
  • Finde frem til kandidatens nøglekompetencer og personlige egenskaber
  • Styre uden om de klichéer og floskler, som kan kendetegne jobsamtalen
  • Håndtere jobafslagene, så kandidaterne føler sig imødekommet og godt behandlet.