Vi arbejder løbende på at forbedre din anvendelse af Garuda Universe, for at gøre det mere inspirerende, nemt, intuitivt og værdifuldt for dig som bruger af Garudas værktøjer og services. I denne større opdatering af Garuda Universe, har vi inkluderet flere input fra vores fokus-grupper samt feedback fra brugere og respondenter. Vi håber du finder dem interessante og står naturligvis til rådighed ved eventuelle spørgsmål på support@garuda.dk eller tlf. +45 87 46 86 00.

Bemærk, at der ligeledes findes en række opdateringer til specifikke personprofiler og værktøjer:

Søg eller opret nye respondenter hurtigt

Vi har opdateret dit dashboard, så du hurtigt kan finde frem til relevante respondenter eller oprette nye.

Via vores nye søgefunktion, kan du hurtigt og nemt søge efter den eller de respondenter du ønsker, uden at skulle hoppe til den aktuelle profil-liste. Når du logger ind på Garuda Universe, vil du med det samme blive præsenteret for dit dashboard og den nye søg og opret funktion, som er tilgængelig i midten af vinduet. Søg efter den ønskede respondent, “Se alle respondenter” eller klik “Ny respondent”, så er du hurtig og nemt videre.

Søg nemt

Nu husker Universe din sidst oprettet respondent-indstillinger

Opretter du løbende respondenter og spørgeskemaer enkeltvis? Bliver du nogen gange træt af at skulle vælge samme indstillinger igen og igen?

Vi ved godt, at der kan foretages mange valg, hver gang man opretter en respondent. Derfor har vi nu udviklet en ny funktion, som husker dine indstillinger fra din seneste oprettelse.

Garuda Universe husker eksempelvis hvilket spørgeskema og sprog du oprettede sidste gang, hvilken deadline du satte på samt hvilken skabelon du anvendte til din e-mail. Alt sammen sikrer en hurtig og effektiv administration. Samtidig bidrager den til et væsentligt lavere antal fejludsendelser og oprettelser.

Garuda Universe husker nu dine seneste indstillinger for spørgeskemaet

Hændelseslog på spørgeskema og respondent

Du kan stå i situationer, hvor du har behov for at dokumentere hvornår en respondent er logget ind på et spørgeskema, om der er sendt en invitation, om respondenten har aktiveret spørgeskemaet eller stoppet efter x-antal tid…

Med “Hændelseslog for respondent” og “Hændelseslog for spørgeskema” giver vi dig nu muligheden for at grave et spadestik dybere og understøtter dermed en af vores kerneværdier “Åbenhed”. De to nye hændelseslogge, kan aktiveres i alle dine oversigter samt i oversigten over alle respondenter.

Hændelseslog på respondenter og spørgeskemaer er tilgængelig i alle oversigter og værktøjer, i Garuda Universe.

Ny funktion giver dig adgang til at gennemse hændelseslog på respondent og spørgeskema.

SERVICEBESKED: Oversigt over respondenter, som snart udløber

Vi introducerer “Servicebesked”, som løbende orienterer dig om respondenter der snart udløber i Garuda Universe, via e-mail én gang om måneden.

Hver måned modtager du automatisk en e-mail, som holder dig ajour med dine respondenter som står overfor overskridelse af udløbsdatoen. E-mailen sendes til din registeret e-mail adresse og indeholder både en oversigt og over antal respondenter der står overfor udløb samt vejledning til hvordan du forlænger dine respondenter eller ændrer den aktuelle kategori.

Nedenfor finder du et eksempel på indhold i e-mailen.

Servicebesked for respondenter som snart udløber.

Har du spørgsmål til indholdet, hvad du kan foretage dig eller andet, står vores supportteam til rådighed for dig på tlf. +45 87 46 86 00 eller support@garuda.dk.

Adgang til online kursusmateriale

Står du og mangler et eller flere dokumenter fra din kursusmappe eller kunne du tænke dig at hente det opdateret kursusmateriale i digitalt format?

Via vores “Hjælp og materialer” kan du nu finde det aktuelle kursusmateriale, som anvendes i forbindelse med vores åbne kurser og certificering i KompetenceProfilen, FokusProfilen og Garuda Logik. Log på Garuda Universe og hent materialet allerede i dag.

Kursusmateriale

Ny status for “Oprettet” spørgeskemaer

Vi introducerer ny status “Oprettet” i Garuda Universe. Den ny status anvender systemet når du har oprettet en respondent, men endnu ikke sendt spørgeskemaet afsted via Garuda Universe.

Den ny status er særlig anvendelig hvis du eksempelvis anvender det automatiserede Gruppeudsendelse og/eller hvis du opretter en respondent og undlader at sende e-mailen. Her vil der nu fremgå mere korrekt information, i form af “Oprettet”.

Nedenfor finder du de fem kategorier, som findes for “Status”:

Ny status - Oprettet

Ny kategorisering “Studerende”

Arbejder du med Garudas værktøjer til studerende, elever eller kursister, kan du nu kategorisere dine personprofiler i mere retvisende kategorier.

Efter ønske fra flere af vores samarbejdspartnere indenfor uddannelses- og kursusbranchen, har vi udviklet den nye funktion.

Når du opretter nye respondenter kan du nu vælge “Kursist” under Anvendelse, hvorefter dine respondenter bliver oprettet med den nye type.

Har du eksisterende respondenter du ønsker at redigere, kan du markere flere og vælge “Rediger”.

Benyt den nye kategorisering til bl.a. studerende

Kategorien “Studerende” benytter automatisk arkivering og anonymisering. Respondenter i denne kategori vil automatisk blive arkiveret og anonymiseret, når udløbsdatoen overskrides. Læs mere om forlængelse af udløbsdato her …

Arkiveret og anonymiseret skjules som standard

Arkivering og anonymisering er et af flere væsentlige forhold, som Garuda Universe hjælper dig med at holde styr på. Den løbende arkivering og anonymisering bidrager bl.a. til GDPR-complience og at du kun opbevare data, som har et formål.

Dine oversigter i Garuda Universe kan indeholde mange respondenter og efter ønske fra flere brugere har vi nu skjult dine arkiverede og anonymiserede respondenter. Men fortvivl ikke, du kan altid vise dem i dine lister, ved at aktivere dem via funktionen “Filtrer“.

Arkiverede respondenter skjules

Log på med din e-mail adresse

Flere brugere har udtrykt ønske om muligheden for at benytte e-mailadresse som brugernavn til Garuda Universe – og selvom det allerede er muligt, gør vi lige opmærksom på det igen 🙂

  • Ny bruger:
    • Har du endnu ikke registreret dig i Garuda Universe (valgt brugernavn og adgangskode), kan du ved registrering vælge at benytte din e-mailadresse som brugernavn.
  • Eksisterende bruger:
    • Er du allerede bruger af Garuda Universe og ønsker at ændre dit brugernavn til din e-mailadresse, bedes du kontakte support på support@garuda.dk eller tlf. 87 46 86 00. Ændring af brugernavn er gratis og ændres inden for få minutter.

Mindre relevante

  • Optimeret diverse services
  • Diverse fejl og bugs
  • SMS beskeder kan nu indeholder mere end 160 tegn
  • Opdateret diverse API kald og tilgængelighed for integration med andre HRIS/HRM systemer
  • Løst udfordring med datoformat ved deling af respondenter til “Ny bruger”

Kontakt os ved spørgsmål

Vi arbejder løbende på at forbedre din anvendelse af Garuda Universe, for at gøre det mere inspirerende, nemt, intuitivt og værdifuldt for dig som bruger af Garudas værktøjer og services.

Vi håber du finder dem interessante og står naturligvis til rådighed ved eventuelle spørgsmål på support@garuda.dk eller tlf. +45 87 46 86 00.