Nyeste indlæg

Første indsigter understøtter tidligere forskning i rekrutteringsprocesser og bias

I forskningsprojektet ”Improving digital recruitment”, understøttet og forankret hos Aarhus Universitet, begynder de første indsigter nu at se dagens lys. Omkring en halv million jobsøgende og tusindvis af jobopslag indgår i forskningsprojektet, heraf fokuserer vi i denne artikel på et...

Læs mere

Praktisk erfaring ER vigtig i rekrutteringsprocessen 

At finde den perfekte kandidat til en ledig stilling er en udfordrende opgave, der kræver mere end blot at vurdere en ansøgers formelle uddannelsesbaggrund, gennemlæse ansøgninger eller vurdere kandidater i traditionelle digitale rekrutteringssystemer. Forskning fra Aarhus Universitet understreger bl.a. betydningen...

Læs mere

Ny revideret E-bog – Sådan afholder du den gode jobsamtale

At rekruttere medarbejdere med de rette kompetencer, er en af HR’s vigtigste opgaver. Hos Garuda inddeler vi rekrutteringsprocessen i 13 steps, der hver tjener deres specifikke formål. Med denne nye og reviderede e-bog zoomer vi ind på jobsamtalen og fokuserer...

Læs mere

Aarhus Universitet og Garuda starter forskningsprojekt, til at optimere digitale rekrutterings- og udvælgelsesprocesser

At tiltrække og udvælge de rigtige medarbejdere er afgørende for organisationer. Der er imidlertid stærk konkurrence om de bedste talenter, mens forskellige undersøgelser viser, at mange virksomheder stoler for meget på mavefornemmelser og subjektive indtryk på trods af høje omkostninger...

Læs mere

Rekruttering på sociale medier

For mange af os er sociale medier det første, vi kigger på, når vi vågner om morgenen, og det sidste, vi tjekker, inden vi lægger os til at sove om aftenen. Derfor er det også svært at komme udenom sociale...

Læs mere

Hvilke rekrutteringskanaler skal du bruge?

Det er nemmere at finde, når man ved, hvor man skal søge. Det er en gammelkendt sandhed, som også gør sig gældende i rekrutteringen af nye medarbejdere. For feltet af kandidater afspejler naturligt de kanaler, man bruger til at reklamere...

Læs mere